E-õpe kord Kohtla-Järve Ahtme Põhikoolis
E-õpe on õppimine ja õpetamine, mida viiakse läbi erinevate info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) abil. See on õpe, kus õppeprotsess on ülesehitatud veebis.
Kohtla-Järve Ahtme Põhikoolis korraldatakse alates 16.03.2020 E-õpet järgmistel põhimõtetel:
1. Õpetajate töökord
● Õppetöö toimub kehtiva tunniplaani alusel;
● Iga koolipäeva alguses kella 09-ks või eelmise päeva õhtuks hiljemalt kella 16.00 jõuavad
e-kooli õpetajatelt õppematerjalid ja juhised tunni läbimiseks tunniplaani järgselt.
Ülesanded võivad olla lõimitud ainetevahelise integratsiooni raames;
● Õppetöö distantsilt toimub õpetajate poolt antud töölehtedel, e-koolis, OPIQ –
keskkonnas, MOODLE-s, meili teel, videotunni teel või muude juhiste alusel;
● Juhul, kui õpilane ei osale e-õppes järjepidevalt ja tema tööde esitamisesse on tekkinud lüngad, siis klassijuhataja võtab ühendust lapsevanemaga ja selgitab välja põhjused. Koostöös aineõpetajatega pakutakse välja tugi, kuidas last aidata ja nõustada, ning
vajadusel individualiseeritakse töid nii, et need oleksid lapsele jõukohased;
● Õppetöö organiseerimisel ja õppeülesannete andmisel lähtub õpetaja iga õpilase
individuaalsusest;
● Õpetaja on koolipäeva jooksul õpilasele ja lapsevanemale kättesaadav meilitsi, telefoni
või teiste vestluskeskkondade teel (Skype, Google Hangouts, Zoom jms);
● E-õpe ajal toimuvad kontrolltööd tavapäraselt vastavalt aineõpetaja koostatud
ainekaardile.
2. Hindamine
● Iga e-ülesande järel on selgelt kirjas, kas õpetaja ootab seda ülesannet endale tagasi hindamiseks samal päeval/hiljem või oli antud ülesanne ettevalmistuseks või harjutamiseks järgmise tunni jaoks;
● Õpetaja annab motiveerivat tagasisidet iga õpilase töö kohta e-koolis kas numbrilise hindega või „t“ .
Motiveeriv tagasiside on põhjalik, individuaalne ja informeeriv, mis võimaldab õpilastel mõista, mis täpselt ootustele vastas ja mis mitte;
KINNITATUD Kohtla-Järve Ahtme Põhikooli direktori 17.03.2020.a käskkirjaga nr 1-2/30
Hoiduda lisakommentaarideta numbrilisest hindamisest ja lakoonilisest tagasisidest nagu "tubli", "hästi", "püüa veel". See ei aita õpilasi edasi ega hoia ja tekita motivatsiooni;
● E-õpe perioodil mitte kasutada e-koolis märgistust „!“. 3. Tunnitöömaht ja kodused ülesanded
● Õpetajad arvestavad ülesannete mahu puhul õpilase üksinda töötamise võimet, mis on madalam üksi kodus või lapsevanema kaasabil kui tavapäraselt klassiruumis;
● Et vältida õpilaste ülekoormust, siis koduste ülesannete andmisel lähtub õpetaja nädalatundide arvust oma õppeaines;
● Tunnitöö ja koduste ülesannete andmisel lähtuda õpilase individuaalsusest. 4. Õpilased
● Õpilased kooli ei tule, õppetöö toimub vaid kodustes tingimustes;
● Õpetaja on koolipäeva jooksul õpilasele kättesaadav meilitsi, telefoni või teiste vestluskeskkondade teel (Skype, Google Hangouts, Zoom jms). Kui tekib küsimusi, tasub
julgesti pöörduda. Õpetajate kontaktaadressid leiab kooli kodulehelt;
● Igal õpilasel alates 3.klassist peab olema isiklik e-kooli konto, kuhu ta oskab ise sisse
logida, et kasutada OPIQ-keskkonda;
● Erinevate õpikeskkondade kasutamisel abi saamiseks pöörduda klassijuhataja, vastava
aine õpetaja poole;
● Õppeülesanded peavad õpilase poolt olema tehtud õpetaja poolt määratud ajaks ja
vastavalt õpetajalt saadud juhistele;
● Kui tekib küsimusi, raskusi, hirme jne., siis pöörduda julgelt klassijuhataja /
sotsiaalpedagoogi poole.
5. Lapsevanemad
● Toetavad lapse e-õpe toimimist kodustes tingimustes;
● Võtavad koheselt kooliga (klassijuhataja/sotsiaalpedagoog) ühendust, kui vajavad abi
digivahendiga, kontode loomisega.
E-õpe ajal on koolist võimalik laenutada tahvelarvuteid lepingu alusel. Pöörduda klassijuhataja poole;
● 1.-2. klassi õpilase lapsevanemal peab olema e-kooli konto, kuhu ta oskab sisse logida, et kasutada vajalikku õppematerjali;
● Kui õpilane on haige, siis tuleb sellest klassijuhatajale teada anda. Haige laps ei pea e- õpe ülesandeid lahendama. Laps vastab pärast terveks saamist õpetajaga kokkuleppel vajalikud teemad järele. Kui laps ei ole haige, siis ta osaleb e-õppes;
● Juhul, kui õpilane ei ole osalenud e-õppes järjepidevalt ja tema tööde esitamisesse on tekkinud lüngad, siis võtta ühendust klassijuhatajaga. Koostöös aineõpetajatega
pakutakse välja tugi, kuidas last aidata ja nõustada, ning vajadusel individualiseeritakse
töid nii, et need oleksid lapsele jõukohased;
● Sotsiaalabi saamise vajaduse tekkimisel pöörduda klassijuhataja/sotsiaalpedagoogi
poole;
● Õppetöö organiseerimisega seotud küsimuste korral pöörduda kooli juhtkonna poole:
Direktor Sotsialpedagoog Õppejuhti kt Õppejuhi kt Õppejuhi kt
Svetlana Skorobogatova tel. 5059 549
Tatjana Tailakova tel. 5981 8080
Albina Rževskaja tel. 5850 1370
Jekaterina Voronova tel. 5552 6844
Marika Trei tel. 5662 8858
6. Kohtla-Järve Ahtme Põhikooli distantsõppekorraldus vaadatakse üle ja vajadusel täiendatakse. Arvestatakse õpetajate, lastevanemate, hoolekogu liikmete ettepanekutega.
E-õpe on õppimine ja õpetamine, mida viiakse läbi erinevate info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) abil. See on õpe, kus õppeprotsess on ülesehitatud veebis.
Kohtla-Järve Ahtme Põhikoolis korraldatakse alates 16.03.2020 E-õpet järgmistel põhimõtetel:
1. Õpetajate töökord
● Õppetöö toimub kehtiva tunniplaani alusel;
● Iga koolipäeva alguses kella 09-ks või eelmise päeva õhtuks hiljemalt kella 16.00 jõuavad
e-kooli õpetajatelt õppematerjalid ja juhised tunni läbimiseks tunniplaani järgselt.
Ülesanded võivad olla lõimitud ainetevahelise integratsiooni raames;
● Õppetöö distantsilt toimub õpetajate poolt antud töölehtedel, e-koolis, OPIQ –
keskkonnas, MOODLE-s, meili teel, videotunni teel või muude juhiste alusel;
● Juhul, kui õpilane ei osale e-õppes järjepidevalt ja tema tööde esitamisesse on tekkinud lüngad, siis klassijuhataja võtab ühendust lapsevanemaga ja selgitab välja põhjused. Koostöös aineõpetajatega pakutakse välja tugi, kuidas last aidata ja nõustada, ning
vajadusel individualiseeritakse töid nii, et need oleksid lapsele jõukohased;
● Õppetöö organiseerimisel ja õppeülesannete andmisel lähtub õpetaja iga õpilase
individuaalsusest;
● Õpetaja on koolipäeva jooksul õpilasele ja lapsevanemale kättesaadav meilitsi, telefoni
või teiste vestluskeskkondade teel (Skype, Google Hangouts, Zoom jms);
● E-õpe ajal toimuvad kontrolltööd tavapäraselt vastavalt aineõpetaja koostatud
ainekaardile.
2. Hindamine
● Iga e-ülesande järel on selgelt kirjas, kas õpetaja ootab seda ülesannet endale tagasi hindamiseks samal päeval/hiljem või oli antud ülesanne ettevalmistuseks või harjutamiseks järgmise tunni jaoks;
● Õpetaja annab motiveerivat tagasisidet iga õpilase töö kohta e-koolis kas numbrilise hindega või „t“ .
Motiveeriv tagasiside on põhjalik, individuaalne ja informeeriv, mis võimaldab õpilastel mõista, mis täpselt ootustele vastas ja mis mitte;
KINNITATUD Kohtla-Järve Ahtme Põhikooli direktori 17.03.2020.a käskkirjaga nr 1-2/30
Hoiduda lisakommentaarideta numbrilisest hindamisest ja lakoonilisest tagasisidest nagu "tubli", "hästi", "püüa veel". See ei aita õpilasi edasi ega hoia ja tekita motivatsiooni;
● E-õpe perioodil mitte kasutada e-koolis märgistust „!“. 3. Tunnitöömaht ja kodused ülesanded
● Õpetajad arvestavad ülesannete mahu puhul õpilase üksinda töötamise võimet, mis on madalam üksi kodus või lapsevanema kaasabil kui tavapäraselt klassiruumis;
● Et vältida õpilaste ülekoormust, siis koduste ülesannete andmisel lähtub õpetaja nädalatundide arvust oma õppeaines;
● Tunnitöö ja koduste ülesannete andmisel lähtuda õpilase individuaalsusest. 4. Õpilased
● Õpilased kooli ei tule, õppetöö toimub vaid kodustes tingimustes;
● Õpetaja on koolipäeva jooksul õpilasele kättesaadav meilitsi, telefoni või teiste vestluskeskkondade teel (Skype, Google Hangouts, Zoom jms). Kui tekib küsimusi, tasub
julgesti pöörduda. Õpetajate kontaktaadressid leiab kooli kodulehelt;
● Igal õpilasel alates 3.klassist peab olema isiklik e-kooli konto, kuhu ta oskab ise sisse
logida, et kasutada OPIQ-keskkonda;
● Erinevate õpikeskkondade kasutamisel abi saamiseks pöörduda klassijuhataja, vastava
aine õpetaja poole;
● Õppeülesanded peavad õpilase poolt olema tehtud õpetaja poolt määratud ajaks ja
vastavalt õpetajalt saadud juhistele;
● Kui tekib küsimusi, raskusi, hirme jne., siis pöörduda julgelt klassijuhataja /
sotsiaalpedagoogi poole.
5. Lapsevanemad
● Toetavad lapse e-õpe toimimist kodustes tingimustes;
● Võtavad koheselt kooliga (klassijuhataja/sotsiaalpedagoog) ühendust, kui vajavad abi
digivahendiga, kontode loomisega.
E-õpe ajal on koolist võimalik laenutada tahvelarvuteid lepingu alusel. Pöörduda klassijuhataja poole;
● 1.-2. klassi õpilase lapsevanemal peab olema e-kooli konto, kuhu ta oskab sisse logida, et kasutada vajalikku õppematerjali;
● Kui õpilane on haige, siis tuleb sellest klassijuhatajale teada anda. Haige laps ei pea e- õpe ülesandeid lahendama. Laps vastab pärast terveks saamist õpetajaga kokkuleppel vajalikud teemad järele. Kui laps ei ole haige, siis ta osaleb e-õppes;
● Juhul, kui õpilane ei ole osalenud e-õppes järjepidevalt ja tema tööde esitamisesse on tekkinud lüngad, siis võtta ühendust klassijuhatajaga. Koostöös aineõpetajatega
pakutakse välja tugi, kuidas last aidata ja nõustada, ning vajadusel individualiseeritakse
töid nii, et need oleksid lapsele jõukohased;
● Sotsiaalabi saamise vajaduse tekkimisel pöörduda klassijuhataja/sotsiaalpedagoogi
poole;
● Õppetöö organiseerimisega seotud küsimuste korral pöörduda kooli juhtkonna poole:
Direktor Sotsialpedagoog Õppejuhti kt Õppejuhi kt Õppejuhi kt
Svetlana Skorobogatova tel. 5059 549
Tatjana Tailakova tel. 5981 8080
Albina Rževskaja tel. 5850 1370
Jekaterina Voronova tel. 5552 6844
Marika Trei tel. 5662 8858
6. Kohtla-Järve Ahtme Põhikooli distantsõppekorraldus vaadatakse üle ja vajadusel täiendatakse. Arvestatakse õpetajate, lastevanemate, hoolekogu liikmete ettepanekutega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar